computerhiphop computerhiphop .

computerhiphop

۱۲ دليلي براي بهتر بودن لينوكس نسبت به ويندوز ۱۰

 

۶٫ امنيت
هيچ سيستم عاملي نمي تواند ادعا كند كه كاملا امن است و خطري ندارد ولي ويندوز يك هدف بزرگ براي توسعه دهندگان ويروس ها و بدافزارها است. كه شما در آن مجبور مي شويد از يكي از نرم افزار هاي آنتي ويروس استفاده نماييد.
ولي در لينوكس شما تنها بايد مطمئن شويد كه از منابع معتبري نرم افزار هاي خود را دريافت مي كنيد.
لينوكس به خاطر طبيعتش فقط امن تر از ويندوز است.
۷٫ عملكرد
لينوكس از نظر عملكرد و سرعت قوي تر است اين براي نحوه ي نوشته شدن اين سيستم عامل است. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه با سيتم خود كار كنيد ولي نياز كامل نداشته باشيد كه از تمام پردازش سيستمتو استفاده كنيد.
۸٫ حريم خصوصي
يكي از چيزهايي كه خيلي اهميت دارد بحث حريم خصوصي مي باشد خيلي ها معتقد هستند كه ماكروسافت كار جديدي نسبت به گوگل و آمازون ويا فيس بوك تو اين زمينه انجام نداده است به عنوان مثال، سيستم كنترل صداي جديد Cortana در مورد نحوه صحبت كردن شما و نحوه صحبت كردن با آن، با ارسال اطلاعات استفاده به مايكروسافت، ياد مي گيرد. آنها مي توانند از اين داده ها براي بهبود كارايي Cortana استفاده كنند. مطمئنا Cortana آگهي هاي هدفمندي را براي شما ارسال مي كند اما گوگل در حال حاضر اين كار را انجام مي دهد و بخشي از زندگي مدرن است.
در لينوكس اطلاعات شما جمع آوري نمي شود و اين براي بعضي افراد با اهميت است.

 

۱۲ دليلي براي بهتر بودن لينوكس نسبت به ويندوز ۱۰

 

۹٫ قابل اطمينان
ويندوز واقعا به اندازه لينوكس قابل اطمينان نيست چندبار شده كه ويندوز در حال كار باشيد و سيستم هنگ كند و شما مجبور شويد با تسك منيجر آن را ببنديد و در آن جا تعدادي نرم افزار ببينيد كه به صورت اتوماتيك باز شده اند
در داخل لينوكس، هر برنامه مستقل است و شما مي توانيد هر برنامه را با فرمان XKill به راحتي بكشيد.
۱۰٫ به روز رساني
بارها پيش آمده است كه شما براي يك كار ساده مثل پرينت يك برگه سيستم خود را روشن كرده و براي انجام عجله داريد ولي هنگام روشن كردن سيستم با پيغام آپديت مواجه مي شويد و مجبوريد منتظر بمانيد در ويندوز بحث آپديت به يك موضوع آزار دهنده تبديل شده است شما به سختي مي توانيد آن را قطع كنيد بعد از آپديت بايد ريست كنيد و هنگام خاموش و روشن سيستم منتظر بمانيد
البته در لينوكس هم آپديت را داريم ولي در زمان دلخواه و در اكثر مواقع بدون نياز به ريست كردن
۱۱٫ تنوع
شما در لينوكس دستان باز است يعني تغييرات را مي توانيد به راحتي در اكثر جاها بدهيد ولي در ويندوز محدوديت هاي بسيار براي اين امر وجود دارد.
۱۲٫ پشتيباني
مستندات زيادي دارد اما زماني كه شما گير كرده ايد، اغلب در انجمن ها خودتان پيدا مي كنيد و ديگران يك سوال مطرح كردند كه پاسخ خوبي هم به آن داده نشده است.

اين بدان معنا نيست كه پشتيباني مايكروسافت بد است زيرا، برعكس، در حقيقت بسيار خوب است.

با اين وجود حقيقت اين است كه آنها مردم را براي حمايت از مردم استخدام مي كنند و تنها پول زيادي براي حمايت از اين طرح هزينه مي كنند

پشتيباني از لينوكس بسيار آسان تر است و ده ها تن از انجمن ها، صدها اتاق گفتگو و حتي وب سايت هاي بيشتري براي كمك به يادگيري و درك لينوكس به وجود آمده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۲۵:۱۹ توسط:computerhiphop موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :