computerhiphop computerhiphop .

computerhiphop

مايكروسافت توسعه دهندگان لينوكس را به استفاده از ويندوز 10 تشويق مي‌كند

ريچ ترنر، مدير ارشد برنامه‌هاي مايكروسافت، از توسعه دهندگان لينوكس خواست تا از ابزار‌هاي ويندوز 10 براي توسعه نرم‌افزار استفاده كنند.
سرانجام مايكروسافت به قابليت‌هاي بالاي متن باز (open-source) در جهان پي برد و از طرفي لينوكس در پي بررسي گزينه‌هايي است كه از طريق آن بتواند دامنه فعاليتش را توسعه دهد.

در يك  برنامه‌ تلويزيوني تحت عنوان «بهبود‌ Bash در ويندوز و كنسول ويندوز»، ريچ ترنر مدير ارشد برنامه‌هاي مايكروسافت، توسعه دهندگان لينوكس را ترغيب كرد تا از ويندوز 10 استفاده كنند.

 ترنر خطاب به توسعه دهندگان لينوكس، توضيح مي‌دهد:

    عضو اينسايدر ويندوز 10 شويد، از ابزارها استفاده كنيد، هاست خودتان را روي آپاچي اجرا كنيد و از طريق كد‌هاي جاوا به بانك اطلاعاتي خودتان در MySQL دسترسي پيدا كنيد.

ترنر در ادامه به اين موضوع اشاره مي‌كند كه زيرسيستم‌هاي ويندوز براي لينوكس وجود دارد كه به توسعه دهندگان كمك مي‌كند تا همه ابزار‌هاي مورد نيازشان را براي كد نويسي داشته باشند و از مزاياي ويندوز 10 استفاده كنند. ترنر همچنين مي‌گويد:

    در هر صورت شما معمولا از لينوكس براي ساخت يك برنامه استفاده مي‌كنيد. همچنين مي‌توان از زبان‌هاي برنامه‌نويسي Erlang و C استفاده كنيد، خصوصا اينكه ويندوز 10 امكان استفاده از Bash WSl را فراهم مي‌كند. اين امر زندگي را آسان‌تر مي‌سازد و به ما كمك مي‌كند محصولي بسازيم كه همه از آن استفاده كنند.

البته مايكروسافت مشتاق به بهبود WSl در ويندوز 10 است و ترنر مي‌گويد هدف نهايي اين است كه ويندوز به‌صورت كامل سازگار با ابزار‌هايي باشد كه در لينوكس اجرا مي‌شوند.

او مي‌گويد: «در عين حال ما راهي طولاني براي همگام‌سازي ابزار‌هاي موجود در لينوكس داريم».

اخيرا، مايكروسافت به‌عنوان عضو پلاتينيوم به بنياد لينوكس پيوست و متعهد شد تا در توسعه متن باز مشاركت كند. در زمان تصدي استيو بالمر، اظهار نظرش در مورد لينوكس كه آن را يك «سرطان» خوانده بود، بسياري از مردم را شگفت‌زده كرد؛ اما با مديريت ساتيا نادلا شركت مايكروسافت رويكرد متفاوتي در پيش گرفته است و تصميم دارد به‌عنوان يك اولويت به اكوسيستم متن باز نزديك‌تر شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۹:۰۹ توسط:computerhiphop موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :